Kanticha.reismee.nl

Onze tweede Kerstmis in Phuket

Het is vandaag eerste Kerstdag en het is overal rustig vandaag. We hebben niet echt het Kerst gevoel hier, waarschijnlijk door het klimaat. Er staat wel een grote Kerstboom hier bij de marina en er wordt Kerstmuziek gedraaid voor de toeristen. Ondanks dat het een Christelijke feestdag is, vieren ook redelijk veel Thai het met een extra vrije dag. We hebben een gezellige Brunch gemaakt met elkaar in Lori haar apartement. Er stond een enorme kalkoen in de oven, meegenomen in de koffer....van haar broer uit Canada.Er was van allerlei lekkers gebakken door hen, wij namen de salade mee en Jean en Linda het fruit dessert. Koude champagne, witte en rode wijn complimenteerde het geheel. We waren voor de verandering allemaal zeer netjes gekleed, ook weer eens leuk. Het kan nu ook makkelijk, we zijn door het werk heen. Helaas blijven we, masochisten die we zijn, telkens nieuwe zaken verzinnen om te doen. Allemaal verbeteringen, dat wel. Maar genoeg is genoeg voor dit jaar. We hebben gisteren nog een laatste rondje door de hard ware store gedaan. Met het allerlaatste.....lijstje in de hand.Woensdag gaan we het water in. We worden dinsdag op de trailer gezet, zodat onze twee roeren erop gezet kunnen worden. Dan eindelijk de splash. Toch nog weer 2 maanden op de hard gestaan bij elkaar. Maar we kunnen echt tevreden zijn, het ziet er prima uit allemaal, dat geeft wel een fijn gevoel. Nu zijn wij, geloof ik, pietepeuters in de hoogste graad, als ik dit met anderen vergelijk. Maar we zijn nu eenmaal pietjes precies en alles wat maar enigszins vreemd eruit ziet, gaat bij ons de boot uit. Het heeft wel een nadeel, we hebben ondertussen de halve boot vernieuwd, geloof ik. En dat merkten we financieel wel. We hopen maar dat in de toekomst de volgende eigenaars dit ook waarderen. In ieder geval varen wij met een goed nagekeken boot En dat is ons heel wat waard. Als ik nu terug kijk, hebben we 6 maanden aan de boot gewerkt. Er is een hoop te zeggen voor een kant en klaar schip....We willen een aantal dagen in de marina blijven, om de beide motors lekker te laten lopen. En verders alles in het water te checken. Daarna gaan we richting onze eerste ankerplaats. Zodra we onze bootpapieren uit Bangkok terug hebben, kunnen we uitklaren en gaan we richting Langkawi. Het zal wel even vreemd zijn na zo'n tijd weer te gaan cruisen. Onze grote Shopping is ook gedaan. Samen met Jean en Linda, vulden we een complete achterbak van een busje. De cockpit stond vol, bier, fris, melk, een kleine mini supermarkt van blikjes en alle mogelijk nodige spullen. Ik was een ochtend bezig alles in mijn voorraad boek op te schrijven en daarna in Zip lockers weg te bergen. Alle carton verpakkingen worden weggegooid, voor evt. kakkerlak eitjes. Ik sta nog steeds versteld van de enorme ruimte aan boord. De bakken zijn giga groot. We hebben 4 cabines, die we onderverdeelt hebben in een, die de werkruimte is van John. Met al zijn gereedschap. Eentje heb ik als voorraad ruimte voor mijn verse spulletjes, uien, aardappelen, dat soort dingen. Aangezien we ook 4 hangkasten hebben, nemen we ieder ons eigen hut voor de kleding. Is dat niet riant? We hebben een gastenhut, die houden we verders leeg. Zo gebruiken we de ruimtes efficiënt en houden we het lekker opgeruimd. Wat me nu bezig houdt zijn de frutsels, zoals leuke tafelkleedjes voor de cockpit. Heerlijk hoor, op het moment luieren we aan het zwembad. De druk is van de ketel. 2017 zit er aan te komen, we hopen dat voor een ieder die dit leest, het een goed jaar wordt met veel geluk en gezondheid. Dat ieders dromen mogen uitkomen.John en ik wensen ieder het allerbeste toe! Tot ons volgende verhaal in 2017......

Fred et Debora

Ha die John en An,
Bedankt maar weer voor het kerstverslag, wij komen net van het Kerstonbijt samem met mijn zusje Ria.
Het is hier in de Dordogne niet koud wel vochtig.
Maar volgende week komt de zon weer terug gelukkig.
Leuk om jullie avonturen weer te lezen, en dat de boot nu weer helemaal top is.
Doe Jean en Linda de groeten en natuurlijk heel veel geluk en vaarplezier in 2017 voor jullie allemaal.

Hartelijke groeten Fred, Debora en Ria

Jolanda

Wat leuk om te lezen. Wij zitten vlakbij jullie op koh lanta. En morgen in phuket. Wie weet zoek ik de marina op. Een fantastisch 2017. Groetjes jolanda kreeuwen

Jaap en Diana

Heerlijk dat alles gereed is om het water in te gaan. Veel geluk en zeil plezier in 2017.

Hartelijke groet van ons

Yvonne

Hoi anneke en john heel leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie. Alvast een behouden vaart en een spetterend nieuwjaar

Pia

Klaar ben je nooit met een boot.maar bij jullie is de perfectie meestal bereikt.. veel cruise plezier en een Happy and Healthy 2017 met bakstagwindjes.

Pia en Pete.