Kanticha.reismee.nl

Warm, warm in Ao Po Marina

Het blijft prachtig weer in Ao Po, Phuket Isl. Er valt de laatste weken geen druppel regen en de zon brandt sterk tussen 12 en 4 uur. Het werk gaat gewoon door, de beide motor ruimtes zijn spic en span schoongemaakt. Alle losse kabeltjes vast gezet. Nieuwe motorsteunen geplaatst, wat een heidens werk was in die hitte. John hield een parasol boven de motor ruimte waar Colin van Sun Sail bezig was. Er waren 2 man voor nodig om de motor zover weg te schuiven dat steun voor steun eronder geschoven kon worden. Die motors zijn helemaal achterop in gebouwd, in aparte ruimtes. Het betekend wel dat als je daar bezig bent de zon door het openstaande luik ongehinderd naar binnen schijnt. Bij een mono staat ie binnen, wel wat makkelijker in dit geval

Cool
Het is mij iedere keer weer een raadsel hoe je ergens bij moet, maar John weet al precies hoe hij naar binnen kan glijden. Vanmiddag komen er weer 2 monteurs van C&C, de Yanmar mensen hier, om de kleppen te stellen, het laatste wat gedaan werd door SunSail. Het is ongelofelijk wat een verschil als je nu in de motor ruimte kijkt. We hebben eer van het werk! Nu nog de rigger, die de 16e moet verschijnen. Ik heb de nieuwe turnbuckles al optimistisch klaar gelegd
Laughing
Omdat we toch nog 2 weken hebben, kwam de canvasman ook nog maar even langs, hij maakt een listig afdekje van canvas voor onze instrumenten en de plotter. Nu staat dit open en bloot buiten, als we storen is het fijn als het bedekt is.

Onze afspraak voor de haul out is gemaakt voor de 25ste maart. We vliegen de 30ste, dus we hebben mooi nog een paar dagen voor vertrek om de 6 dekzeilen te plaatsen en alles goed in te pakken tegen de zon. We hebben een cottage gehuurd voor die tijd, we slapen niet meer op de boot als we op de wal staan. De hitte zal daar niet te verduren zijn.

We hebben onze trouwe moto-bike voor de laatste paar weken gehuurd, daar hebben we enorm veel plezier van gehad. Met Chamansin, onze canvasman, een interessant gesprek gehad over de politie hier. We zijn al 2x aangehouden in zo'n fuik, op de weg naar Phuket. Ze vragen je motor rijbewijs en paspoort. Je krijgt een boete als je die niet kan overleggen, 500 baht. Euro 12,50. Het is een soort aanvulling op de betalingen van deze ambtenaren, die zeer karig is. De boetes gaan in een pot en worden keurig verdeelt. Je begrijpt, men is zeer enthousiast bezig daar. Ach, het bedrag is te overzien, als je het vergelijkt met de idioot hoge bedragen in Nederland tenslotte. We genieten nog maar even van het zwemmen hier, de tijd gaat hard.