Kanticha.reismee.nl

We zijn bijna zover!

Na de verkoop van onze vorige zeilboot begon het toch weer te kriebelen en hebben we besloten om nog een keer iets nieuws te ondernemen. We zagen een gebruikte Catamaran te koop in Phuket, Thailand. Niet afgeschrikt door ons totaal gebrek aan kennis over Cats en ongehinderd door het feit dat we door familie omstandigheden helemaal niet naar Thailand konden vliegen,dus ongezien, hebben we een bod geplaatst op de boot. Het bod werd geaccepteerd en improviso beslissingen werden gemaakt om e.a. in goede banen te leiden. Een surveyer werd gevonden, die de boot heeft gekeurd. Er kwamen een paar dingen aan het licht, allemaal te repareren. No big deal, geen osmosis of groundings. We vroegen of de Cat uit het water en op het land kon worden gezet. In de gedachte, dat als er wat loos is, zinkt hij tenminste niet. Dat kon, no problem. Dus onze Kanticha, zoals de boot gedoopt is, staat op het droge op ons te wachten.

Laughing
Spannend, gelukkig hoeven we niet meteen de marina uit te varen

en hebben we tijd te leren hoe dit moet! We hebben 4 tassen met spullen van onze vorige boot bij ons, hopelijk doet de douane niet moeilijk. 26 november is onze vertrekdatum en gaan we op pad. Hoeveel mensen kopen ongezien een boot aan het andere eind van de wereld, we hebben nog nooit op een cat gezeild...nou ja, de zon schijnt daar en het eten is heerlijk. De rest komt wel.We kopen maar een stel extra grote fenders en vragen de buren om hulp als we weg moeten.

Cool

Jaap&Diana

Dus is het een Cat geworden en niet iets in de Carieb. Veel succes met het gereed maken om het water op te gaan. We gaan jullie zeker volgen op site en hopen leuke verhalen te lezen. Hartelijke groet van ons.
PS Jaap heeft met een cat gevaren in Turkije wie weet komen we eens in Thailand

Piautopia1@gmail.com

Wat leuk dat jullie de cat gekocht hebben, stuur gauw wat foto.s. Veel plezier en.... Welcome back. Pia.