Kanticha.reismee.nl

Happy New Year and what a splash....

Het is de 31ste December vandaag en onze Splash is achter de rug. Dat had toch wel wat voetjes in aarde, voor Kanticha in het water lag. Zoals zoveel van onze zorgen, werden de problemen veroorzaakt door de enorme wan orde bij SunSail. We moesten eerst op de trailer gezet worden en dat was gepland op dinsdag, onze twee roeren moesten eerst bevestigd worden. Woensdag morgen was dan het grote moment. Dinsdag morgen, grote paniek. We hadden wel onze twee roeren, maar alle bevestigings benodigdheden waren nergens te vinden. Ook niet op voorraad. We hadden twee Stainless keys nodig, die op maat gemaakt moesten worden. Onze trouwe Stainless man gebeld, Kun SAN. Die was op vakantie, vertelde hij tot 11 januari. Hij gaf John een adres waar hij naar toe kon In Phuket. John op zijn motobike er naar toe. Can Do, goden zij dank. Finish tomorrow. Ondertussen zag ik een van de figuren van SunSail over het terrein rijden. Ik vroeg of hij bij ons alles kon checken voor die roeren, want wij hebben ze er niet afgehaald en daardoor geen idee wat en hoe het bevestigd was. De SunSail man zei dat we ook nog twee bearings en bijpassende bouten moesten hebben. Maar, gelukkig voor ons, die hadden ze net binnen na een maand wachten. Ik zei, geef ze maar meteen hier...De splash moest een dag uitgesteld worden, want de keys waren niet op tijd klaar en stel ze pasten niet.De manager van de haven begon al te kreunen toen hij John in zijn kantoor zag binnenstappen. Ohh niet weer,he! We kregen alle medewerking, want hij weet dat het niet aan ons ligt..De volgende dag heeft John de keys opgehaald. Zo, dat was dat. Op woensdag werden we keurig op de trailer gezet. De roeren konden eronder. Maar wie er kwam, geen SunSail om dit te doen. Ondanks dat John iedereen extra had gewaarschuwd op tijd te zijn. Het bleek dat men geen tijd voor ons had. Weer gebeld...Er kwamen twee recent aangespoelde "medewerkers" van SunSail hun diensten aanbieden. Die konden de klus wel klaren. Niet gehinderd door enige kennis van zaken zoals gebruikelijk bij deze firma. Ik had er genoeg van en In duidelijke taal verteld dat ze op moesten krassen En de juiste mensen moesten sturen. Dat werkte beter, ook al hoorde ik Bitch mompelen. Ondertussen kwam de baas van de werf maar eens langs. Net toen we dachten, we moeten weer terug gezet worden, kwamen ze aangescheurd. Ik ben tactisch weggegaan naar Jean en Linda om ieder zijn werk te laten doen. John bleef alles goed in de gaten houden. Bij Jean en Linda aangekomen, kwamen de boys van SunSail daar opeens opduiken. Wat bleek....de bearings en bijpassende bouten, ons verstrekt, pasten niet. Of die van Jean zij boot "geleend" konden worden, als die zouden passen. John was ondertussen helemaal wit van woede en stress. Als die van Jean niet pasten, was er geen reserve en nieuwe duren 4 weken. Dan moesten we weer terug op de hard. We hadden groot geluk en met wat vijlen konden die van Jean erin. Voor Jean werden degene die bij ons niet pasten weggebracht om machinaal uit te vijlen. Uiteindelijk, nadat alle zaken passend waren gemaakt, was de klus geklaard en konden we de volgende morgen alsnog om 9 uur te water. Wat een aggravatie, we hebben diverse malen tevoren gevraagd of alles er wel was. Nu liggen we in de marina, bij te komen. We merken wel dat zulke taferelen een aanslag op je lijf zijn, we zijn allebei doodmoe en hebben een paar dagen rust nodig. Vanavond oudejaar, vieren we samen met Jean, Linda, bij Lori en haar vriend. We hebben kip saté, gekruide kippenbouten, met onze knoflooksaus en een lekkere salade en Lori heeft een half varken aan het spit. Tesamen met vele flessen wijn, verdrinken we snel onze worries. Het eigenlijke plan was naar een leuke ankerplaats te varen, maar het waait 2 dagen 28 knoop buiten. Voor ons eerste tochtje lijkt het ons beter te vertrekken met 5 knopen of zoiets....We liggen Up Town, tussen allemaal mega jachten. We wilden een makkelijke plek, de baas weet dat we nog niet echt manuvreren kunnen en met dat in gedachten, heeft hij ons geplaatst waar veel ruimte is. Wel lieve lezers, voor eenieder die na dit verhaal denkt, je moet toch wel zot zijn, ja een beetje gek is wel vereist!Voor eenieder, een heel goed en gezond 2017!

Adrie

We sturen jullie een relaxt en ontspannen 2017 want dat is hard nodig, NU GAAN GENIETEN.

Liefs van ons beiden. Johanna en Adrie

Fons en Louise

Het kan alleen maar beter worden in het nieuwe jaar.
Heel veel vaarplezier.
We zijn zooo blij dat we al 20 jaar dezelfde boot hebben.
Toch wel een beetje jaloers op het vaargebied.

Jaap&Diana

Na deze stress eerst maar eens relaxen en gaan genieten van een voorspoedig 2017